Biuro Nowych Technologii przywiozło na NNW całe swoje portfolio – edukacyjne gry i aplikacje stworzone na komputery i urządzenia VR. Powstały one w oparciu o raport badawczy „IMMERSYJNA EDUKACJA HISTORYCZNA – w stronę nowych ścieżek edukacyjnych”. Jak pokazują wyniki badań, zdobywanie wiedzy połączone z rozrywką jest dla młodzieży najbardziej atrakcyjne, wciągające i motywujące do dalszej nauki. „Nauka i zabawa łączą się, a nie wykluczają i nie muszą być rozdzielane. Dzięki temu utrzymujemy zainteresowanie i skupienie odbiorcy, który bawi się i uczy jednocześnie przez cały czas trwania rozgrywki” – powiedziała dyrektor Magdalena Hajduk.
Strefę Nowych Technologii otworzył kpt. Władysław Dąbrowski, który założył okulary VR, by obejrzeć film o rodzinie Ulmów zrealizowany w tej technologii. Stulatek był zachwycony nowymi możliwościami.
„Szukamy takiego budulca jak kapitan, żeby tworzyć filmy, przekładamy historię na język filmu, ale też i na język młodego pokolenia czyli język gier. Dlatego mamy w tym roku na NNW Strefę Nowych Technologii IPN” – powiedział dyrektor Festiwalu Arkadiusz Gołębiewski.