Animacja to narzędzie coraz bardziej popularne w komunikacji nie tylko skierowanej dla najmłodszego widza, ale też uzupełnienie filmów fabularnych, dokumentalnych oraz komercyjnych,
dlatego też nie mogło zabraknąć jej na pierwszym branżowym MARKECIE, który wyrósł w przestrzeni jubileuszowej 15. edycji Festiwalu NNW w Gdyni.
#PANEL Przyszłość Telewizji dziecięcej i młodzieżowej w Polsce i Europie
Pokolenie Z wchodzi już w dorosłość. Producenci telewizyjnych serii dla dzieci i młodzieży muszą dzisiaj trafić ze swoim przekazem do reprezentantów pokolenia Alfa.
Justyna Karnowska (dyrektorka TVP ABC i ALFA TVP) i Katarzyna Ostaszewska (kierowniczka Działu Kreacji TVP) przedstawiły zgromadzonym na panelu producentom analizy oczekiwań najmłodszego pokolenia widzów i formy konsumowania przez nie mediów. Producenci zajmujący się tą szczególną niszą muszą być szczególnie wyczuleni na zmiany pokoleniowe, jako że średnio co pięć lat ich widownię tworzy zupełnie inna grupa osób.
Jak zaznaczały prowadzące, telewizja konkuruje obecnie o uwagę młodego widza z platformami streamingowymi i mediami społecznościowymi. To z nich widownia ta korzysta najchętniej, a świadome tego platformy streamingowe oferują choćby profile dziecięce, które ułatwiają jej obsługę interfejsu oraz personalizują proponowane treści.
Z przedstawianych statystyk wynika również, że to zagraniczne produkcje są najchętniej oglądane przez polską młodą widownię. Ze względu na znacznie większy budżet zachodnich firm
produkcyjnych, naszym rodzimym produkcjom trudno z nimi konkurować.
Po prezentacji odbyła się dyskusja przedstawicielek TVP z producentami bajek i programów dziecięcych, dotycząca aktualnej sytuacji na ich rynku.
#PANEL Wszystko, co chciałabyś wiedzieć o zachętach, polska animacjo! Paulina Malinowska-Czech – PISF
Animacja to bardzo szerokie pojęcie. Dookreślenie go na potrzeby danej sytuacji może się nieraz okazać bardzo przydatne. Bez wątpienia jest to kluczowe, gdy ubiegamy się o dofinansowanie projektu lub zwrot kosztów. W związku z tym podczas spotkania padło fundamentalne pytanie: gdzie znajdują się granice animacji?
W piątek odbyła się kolejna rozmowa prowadzona przez Paulinę Malinowską-Czech z PISF. Tym razem skupiliśmy się na omówieniu finansowania filmów animowanych. Po zapoznaniu kolejnych twórców z systemem działania ,,zachęt”, rozgorzała opisywana dyskusja odnośnie granic animacji.
,,Czy można uznać Chłopów za animację?” – zapytał jeden z uczestników. Czy motion capture można zaliczyć do tej kategorii? Te pytania pozostawiamy Państwu do przemyślenia.
#PANEL Możliwości i wyzwania technologiczne dla animacji Albert Gołembiowski – META
Wraz z nowymi trendami technologicznymi, stajemy przed kolejnymi wyzwaniami społecznymi, które warto zawczasu zaadresować. Z jednej strony, nowe narzędzia stanowią ciekawe rozwiązanie dla osób zajmujących się sztuką wizualną, z drugiej zaś niosą za sobą pewne zagrożenia.
Przez temat przeprowadził nas Albert Golembiowski, zasłużony grafik, dyrektor Techniczny Sony Pictures Image Works Inc. Pan Golembiowski zdecydował się przeprowadzić przed nami analizę urządzenia, nad którym pracuje.
Protohologram – bo to o nim mowa – przypomina hologram, choć w rzeczywistości nim nie jest. Jest to bowiem urządzenie, które pozwala swoim użytkownikom na wyświetlenie ich sylwetki w zupełnie innym miejscu, a na dodatek odbywa się to w trzech wymiarach. AI generuje wokół obrazu użytkownika cień, który tworzy pozory głębi. Sam Protohologram faktycznie daje poczucie obcowania z innym człowiekiem. Takie narzędzie daje sposobność do eksperymentów podczas wszelkiego rodzaju performansów, spektakli, spotkań polityków czy koncertów.
Artysta podkreślał jednak, że za tego typu technologią idą również pewne zagrożenia. Wśród nich wymienił likwidację części miejsc pracy. Mowa konkretniej o odebraniu pracy aktorom.
NNW INTERNATIONAL FILM MARKET 2023 WSPÓŁFINANSOWANY JEST PRZEZ POLSKI INSTYTUT SZTUKI FILMOWEJ